Pont én vagyok az az egy az egymillióból-PVNS

Friss topikok

Linkblog

Egy újabb kórházi kellék bemutatása - A kórlap

2011.06.29. 15:17 AtoM

 Íme egy kórlap. Egészen pontosan ez az enyém:

 

Amire jó: 

- fent vannak rajta a személyes adatok: megállapítható, hogy éppen kin folynak a kísérletek :-)

- fent vannak a dátumok, külön jelöléssel a hétvége: beteg számára nagyon fontos, mivel két nap után már nem tudod, hogy merre van észak meg dél. De persze azt sem, hogy kedd, vagy vasárnap van-e.... Furcsa...

- látszik, hogy van-e gyógyszerérzékenységed (tudományos nevén: CAVE :-)) - ez jó, hisz tudják, hogy ha rossz kisfiú vagy, akkor miből kell többet keverni az infúzióba. A hatás nem marad el...

- van egy remek lázgörbe rajta, ami tükrözi, hogy adott napokon mennyi volt a hőmérsékleted - ennek egyetlen gyengéje, amit tapasztaltam, hogy sokszor kvantitatív módszerekkel történt a hőmérséklet megállapítása. Azaz mérés nem volt, de valahogy érték az minden napra jutott :-) Először nem hittem, de aztán rájöttem, hogy IGENIS a lázat 1-2 méteres távolságból remekül lehet becsülni. Congrat!

- rajta van, hogy előző este milyen gyógyszert kaptál, illetve milyen gyógyszert kell szedned - ezen adatok alapján nekem nem sikerült megoldani elsőre, hogy a 3. nap is ugyan azt a gyógyszert kapjam, mint a másodikon. Tehát látszólag ez a "useless feature" ezen a papíron. (M. bá'-nak pedig ez alapján nem adtak 5 napig valami gyógyszert. Pedig becsszó minden este megnézte valaki a lapot és mégis....). Sztem pont az nem nézett rá, akinek ez dolga lett volna.

- tartalmazza a hmmmm.... (nevezzük ennek) ürítési szokásainkat. - Ez is izgalmas adat volt, mert nem az szerepelt rajta, amit én bemondtam. Gondolom ezt is mások jobban meg tudták figyelni, mint én testközelből... :-)

 -szerepel rajta a sebből lecsapolt vér mennyisége. - Ez az adat érdekes volt, mivel belőlem pont az ellenkező hatást váltotta ki az adott érték, mint a dokikból. Én amikor megláttam az első nap után, hogy 150ml, akkor megijedtem, hogy el fogok vérezni, míg a dokik ránéztek és csak annyit mondtak a viziten, hogy "Kevés!"... Hmm.. Ízlések és pofonok :-)

 

Összességében, voltak apróbb furcsaságok a kórlap menedzsmenttel kapcsolatban, de amúgy továbbra is azt kell mondjam, hogy imádom ezt a kórházat és az ott dolgozókat. A látszólagos hiányos (és persze eltúlzottan rossznak feltüntetett) körülmények ellenére kiváló munkát végeznek.

 

PVNS rulez!

A bejegyzés trackback címe:

https://pvnsforever.blog.hu/api/trackback/id/tr653024796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

julcsibá 2011.06.30. 10:32:11

A lázméréshez lenne észrevételem: Amikor tavaly én is bent voltam egy hasonló 5 csillagos intézményben, nekem is mérték a lázam, de tényleg. A bibi az volt, hogy a higanyos lázmérők állítólagos egészségkárosító volta miatt már csak digitálisok vannak, ami ugye nem alkalmas hónalji hőmérésre. Rectalisan korrekt magtermperatúrát mér, de hónaljban erősen csal lefelé. Ez persze azt eredményezte, hogy komoly kihűlés tüneteit produkálta kórtermünk valamennyi áldozata, ami nem gond. DE az már viccesebb, hogy a mellettem fekvő amúgy nagyon hisztis 14 éves fruska (tonsilectomia -gyk: garat mandulakivétel) bizony bizony súlyosan belázasodott, ennek ellenére 2 napig NO antibiotikum és lázcsillapító, mert a digi hőmérő csak enyhe hőemelkedést mutatott....

AtoM 2011.06.30. 10:51:31

@julcsibá: látod milyen figyelmetlen vagyok? Ez kimaradt. VAlóban mi is hidegvérűek voltunk. DE, egyszer produkáltam 36,5-et. Normál esetben 35.8-36.3 között mozogtam. Meg is kérdeztem, hogy jó-e ez így, de aszonták, hogy persze, hogy jó....
Különben azt nem értem, hogy az itthoni digi pontosabban mér. Kérdeztem a nővérkékeet, hogy nem járt le a szav. ideje a hőmérőjüknek? :-)
süti beállítások módosítása