Pont én vagyok az az egy az egymillióból-PVNS

Friss topikok

Linkblog

ORFI vizsgálatok ultrahang - Day 46/feltárás - Day 166/arthroscope

2011.12.06. 12:47 AtoM

A részletek annyira nem fontosak. Felmentem 10.30-ra aztán vártam, vártam , vártam....

11.20 volt, mire bekerültem, PEDIG az égvilágon senki nem volt előttem. De azért a háttérmunka folyt, az tény, szóval nem akarok lázadni.

12-ig van rendelés, de ez alatt az idő alatt felgyűlt vagy 3-4 beteg. Bementem.

És egy 40 perces ultrahang vizsgálat vette kezdetét....

A főorvos asszony egy rémesen kedves, türelmes, kommunikatív típus volt. Komolyan mondom nem is emlékszem, hgoy találkoztam-e még egy ilyen kedves orvossal eddig.

Jó volt. Aztán megvizsgált. Techniaki részletek nem érdekesek, csak az érzés ami jött. A vizsgálat alatt a látottak és hallottak alatt megint azt éreztem, hogy beszippant a lefolyóba ömlő víz. Hiába küzdök ellene, az áramlat csak sodort, sodort egyre lejjebb, befelé az ismeretlen lefolyó lukba. Csak kőröztem, kőröztem, kőröztem és mindig egyre lejjebb süllyedtem.

Idézetek az ultrahang eredményéből: 

 "A recessus suprapatellaris kitágult, a patella felső csúcsától kb 90 mm hosszan 11-13 mm legnagyobb AP vastagságú, többségében echoszegéyn, de echodús területeket is tartalmazó PVNS-nek megfelelő synovialis burjánzása ábrázolódik"

"Hasonló synovialis megvastagodás ábrázolódik megialisan vastagsága 4-5mm, medio-dorsalisan 12-13 mm, lateralisan 4-6mm, dorsalisan 30-32 mm"

"Dorsalisan a leírt synovium duzzanat az arteria és vena popliteat kis ívben dislocalja, compressio nem látható"

10mm szélességben valami erodált, az oldalszalagok íveltek és a többi....

 

Folytassam?

A térdem, ahogy azt a Rheumatológus főorvos asszony mondta nem a műtét miatt duzzadt, hanem a pvns miatt. A fenti leletből jól látható, hgoy vannak olyan területek, ahol 8-9 cm-es (azért képzeld el) darabkák vannak TOVÁBBRA is a térdemben és környékén (értelemszerűen ekkora darabok nem annyira férnek el kizárólag a térd közelében). Illetve lényegében mindenhol vannak 4-5-10 mm-es darabkák. MINDENHOL....

Hát.. megint magamba roskadtam. Mondjuk jó, hogy azóta eltelt vagy 40 perc és már lenyugodtam, de megint mintha kirúgták volna alólam a sámlit....

SOSE LESZ ENNEK VÉGE???

De nem érdemes pánikot keltenem, hiszen mondták, hgoy lesz még benne. De gyanítom a 8-9 cm annyira már nem az izotópos, mint inkább a sebészi művészek dolga. DE ne legyen igazam. Tulajdonképpen az történik, amit mondtak. 2-3 "besugarazás", aminél kijavítottak, hgoy helytelnül használom, mert izotópos kezelés a pontos megnevezése, szóval 2-3 besugarazás remek eredményeket hozhat.

Az ultahangos főorvos asszony nagyon bizakódó volt. Annyira, hogy mondta, mindenképpen beszélni fog a dokimmal, hogy kontrollra hozzá IS (!) visszamenjek, mert hát ugye egy orvosnak jó ezt egyben kezelnie, látnia és ugyebár erre ő alkalmas és egyszerűbb is.

KIDERÜLT, hogy AKKORA UFO vagyok és olyan fantasztikus kísérleti anyag, amivel nem tudnak minden nap találkozni, mert ugye a legfrissebb orvostudományi beavatkzásokat fogják rajtam próbálni, aminek magyarországon még nincs komoly kutatási, használati referenciájra, de épp a "napokban ahol SZ. Főorvos asszonnyal közösen voltunk egy konfenerncián" mutatták be a külföldi eredményeket, amik hihetetlenül bíztatóak!

SZÓVAL! A szokásos pesszimista hangvétel helyett most nem vagyok hajlandó elkenődni és bízony a legrissebb fejlesztésekben. Hiszen az EPAS-os autókba is be fogok ülni (ez van akinek mond valamit :)), és azok is friss, ropogós fejlesztések.

Szóval saját testemmel hozzájárulhatok az orvostudomány fejlődéséhez :))) Részese lehetek a TÖRTÉNELEMNEK!!!

(ezért pénzt fogok kérni, hogy rajtam kísérleteznek) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pvnsforever.blog.hu/api/trackback/id/tr203442554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

julcsibá 2011.12.06. 13:16:01

Ilyen az, ha valaki uniqum! Mi van a fogyással?

Zsüli98 2011.12.06. 13:22:05

...........
na én erre most így kapásból nem tudok semmi érdemlegeset hozzáfűzni, csak annyit, hogy eddig is mindig nagyon büszke voltam Rád, de ezután meg...

Ez azért mégis nagyobb teljesítmény, mint amit csáknorisznak sikerült véghez vinnie! Ugyan nem leszel ország-világ előtt ismert, de legalább elnevezhetnek Rólad egy PVNS alfajt, azaz HALHATATLAN lesz a neved. És csáknoriszból volt eddig is, van is és lesz is még egy-pár nem csak ebben az országban, de a világon is :)

summa summarum:

GRAT az egyediségedhez :)

AtoM 2011.12.06. 13:31:38

@julcsibá: nos, a fogyás megállítva. nem is volt nehéz. Annyi a titka, hogy egy hete "dolgozom" (4 délután bent voltam a munkahelyemen egy héten belül), nincs időm/kedvem sportolni (se bringa,se fekvőtámasz) és ugyan annyit eszek. Eredmény? A reggeli cca. 79,6 ról felmentem 80,5 -re :)) Kicsi hasi tasi/úszógumi már szalad is felfelé..
Hah de jó lesz újra elhízni! :)) Úgyis sokat panaszkodtam a fogyás miatt, hogy sok lesz má' :)

AtoM 2011.12.06. 13:33:36

@Zsüli98: (Julcsinak a választ lásd előrébb). Tulajdonképpen én sem értem mi zajlik. 1,5 órája megint annyira lepadlóztam az újabb "jó hírek" miatt, hgoy csak na. De most lásztólag már egyre könnyebben veszem tudomásul, hogy a maradék 20-25 évemben kísérleti nyúlként fognak hasznosítani. Ahelyett, hogy kosaraznék, pingpongoznék és a többi... :(

julcsibá 2011.12.07. 09:35:26

Nu! Azt mondanám, hogy ALTERNATÍV MEDICINA!!!! Persze csak szigorúan a nyugati orvoslás mellett. Tény, hogy pénzbe kerül, de segít. A másik ötletem, ha ez nem tetszik kissé morbid: a tönkrement combcsontot a rosszabbik végénél levágjuk, majd pótoljuk karbonszállal megerősített titánium ötvözetből készített csontimitátummal. Azzal majd menni fog a kosarazás, sőt a thai box is. És műtét helyett a transzportálási technikát javaslom. A régi csont eliminációjára pedig egy ionizált fázisdiszruptort. (Bocsi, remélem, hogy úgy veszed, ahogy gondolom.)
süti beállítások módosítása